Allianz Direct daagt content creators uit om te overleven op een onbewoond eiland

Allianz Direct daagt content creators uit om te overleven op een onbewoond eiland

13-08-2025 (12:26) - Marketing

Allianz Direct en drie content creators slaan de handen ineen om het belang van goed voorbereid op reis gaan te benadrukken. In een nieuwe serie gaan Govert Sweep, Tim Tygran en Tom Outdoor de uitdaging aan om vijf dagen te overleven met slechts een basis survival kit, één zelfgekozen item én een waterfles van Allianz Direct. De vraag: wie weet het hoofd koel te houden en wie blijkt de ultieme survivor?

De creators zijn volledig op zichzelf aangewezen. Elk van hen krijgt een eigen zone op het eiland, waar ze hun creativiteit, doorzettingsvermogen en vindingrijkheid moeten inzetten om te voorzien in hun basisbehoeften. Van shelters bouwen tot het vinden van water en voedsel, alles wordt vastgelegd en gedeeld via hun YouTube- en Instagram-kanalen. Allianz Direct is zichtbaar aanwezig met branded waterflessen en wordt benoemd in de content van de deelnemers. Deel 1 is 12 augustus live gegaan en deel 2 is te bekijken vanaf 18 augustus om 16:00.

Belang van verzekeren

Met deelname aan ‘Eiland Survival’ wil Allianz Direct laten zien hoe hun social strategie jongeren bewust maakt van het belang van verzekeren. Door samen te werken met populaire content creators en deze survival content te delen, wordt duidelijk dat een goede verzekering écht het verschil kan maken, juist in onverwachte situaties.

"Wij willen jongeren laten zien dat een verzekering, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, heel makkelijk en snel geregeld is. Het biedt vrijheid en zekerheid op reis", zegt Anne Floor van Beem, Social Marketeer bij Allianz Direct. "Met deze samenwerking wordt het belang van voorbereid op pad gaan onderstreept, zodat je zorgeloos kunt genieten van elk avontuur."

Govert Sweep, een van de content creators, laat weten: “Met de avontuurlijke en reislustige doelgroep van onze YouTube kanalen weet ik zeker dat deze samenwerking antwoord zal geven op een veelgestelde vraag in ons publiek; 'Welke reisverzekering is nou het beste om te nemen Govert?' De kern van goede marketing is als het product of de dienst waar je reclame voor maakt, ook echt antwoord geeft op een vraag of probleem. Geen overbodige materialistische producten promoten, maar juist inspelen op een daadwerkelijke vraag in je publiek."


Bureaus

Media

Economisch