Allochtonen nichemarkt telefonie
13-08-2007 (10:41) - Marketing
Nu de markt voor mobiele telefonie verzadigd is, vormen allochtonen een interessante doelgroep in deze markt. Zes kleine telecomaanbieders hebben de afgelopen drie jaar met succes een nichemarkt aangeboord. Tussen september 2006 en maart 2007 hebben ze in totaal zo’n 300.000 klanten geworven. Dit zijn mensen die voorheen niet mobiel belden, dat zijn vooral westerse en niet-westerse allochtonen. Ze bellen veel met het thuisland en de aanbieders Lebara Mobile, Lycamobile, Chippie, Ay Yildiz van KPN, HÃ1⁄4rriyet Mobil alsook Ortel Mobile brengen relatief lage tarieven in rekening voor bellen naar het buitenland. Soms kost een telefoontje naar het buitenland zelfs minder dan een belletje naar de buren. Chippie richt zich specifiek op Antillianen, Surinamers en Arubanen; Ay Yildiz richt zich op Turken. Deze bedrijven bezitten samen met 31 andere kleine telecomaanbieders 3,6% van de markt.
Elsevier