Bertolli wint AD test
21-11-2016 (15:10) - Marketing
Extra vierge olijfolie van Bertolli is volgens het Algemeen Dagblad (AD) de beste in haar soort. Een vierkoppig panel van olijfolie-experts verkoos het merk unaniem als grote winnaar na een blinde en pure smaaktest.
Volgens de experts steekt Bertolli met kop en schouders boven de andere geteste merken uit. ‘Deze olijfolie doet wat een olijfolie moet doen. Hij is fris en groen, ruikt lekker en is in balans. Hier wil ik mijn brood in dippen’ - luidde de feedback van het testpanel.
De jury testte vijf verschillende extra vierge olijfolies blind en puur (zonder brood). Andere merken die werden onderworpen aan de keuring zijn Carbonell, Primadonna en huismerken van Albert Heijn en Jumbo. Carbonell eindigde op de tweede plaats en is naast Bertolli de enige olijfolie die er met een voldoende vanaf komt. Extra Vierge is olijfolie van de eerste persing en behoort tot de beste kwaliteit olijfolie met een uitgesproken smaak. Niet te verwarren dus met geraffineerde olijfolie, die geschikt is voor warm gebruik door de neutrale smaak en een hoger punt van verhitting.