Beyoncé gezicht Pepsi

11-12-2012 (08:29) - Marketing

Frisdrankmerk Pepsi gaat een internationale samenwerking aan met muziekicoon Beyoncé. De samenwerking is onderdeel van de nieuwe ‘Live for Now’ campagne die in 2013 in Nederland van start gaat. 
 
Via co-creatie met de wereldster zijn diverse campagnematerialen ontwikkeld. Daarnaast starten Beyoncé en Pepsi een nieuwe concert- en video-experience waarbij mogelijk ook een Nederlandse opkomende artiest wordt betrokken. Pepsi heeft een lange geschiedenis in de popmuziek die teruggaat tot de jaren ’50. Het merk werkte in 2002 eerder samen met de zestienvoudige Grammy-winnares.
 
Naast diverse concerten en videocontent, speelt Beyoncé een hoofdrol in een nieuwe commercial, is ze te zien op een gelimiteerde oplage blikjes Pepsi en komt ze terug in verschillende uitingen op en rondom de winkelvoer. Alle materialen zijn in een nauwe samenwerking met het muziekicoon gecreëerd en ontwikkeld. Pepsi wil hiermee af van traditionele sponsorships en veel meer naar partnerships toe waarbij het merk en de artiest samen content creëren die voor beide partijen waardevol is.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch