Bols verovert Schiphol
30-08-2010 (09:50) - Marketing
Lucas Bols opende afgelopen week de Bols Genever Experience aan de nieuwe Holland Boulevard van Amsterdam Airport Schiphol. De Experience geeft miljoenen reizigers de gelegenheid op interactieve en innovatieve wijze kennis te maken met de smaak en rijke geschiedenis van Hollands meest authentieke cocktailspirit: Bols Genever. Via een virtuele bartender kunnen bezoekers bovendien maar liefst 16 signature cocktails uitkiezen en proeven in de nabijgelegen Dutch Bar. De Bols Genever Experience is de eerste brand experience op een vliegveld in Europa, bedoeld om Genever liefhebbers van over de hele wereld te bereiken én de internationale reikwijdte van Lucas Bols, het oudste gedistilleerd merk ter wereld, te benadrukken.
De Bols Genever Experience maakt deel uit van de Holland Boulevard, die zich bevindt tussen Terminal 2 en 3 op Schiphol. Hier kan het overgrote deel van de ruim 5 miljoen reizigers per jaar kennismaken met hoogtepunten uit de Nederlandse cultuur. In de Bols Genever Experience worden bezoekers ondergedompeld in de veelzijdige en traditierijke wereld van Bols Genever.
De cutting edge ruimte is ontworpen en ingericht door het gerenommeerde designbureau...,staat. In samenwerking met geurexpert Tanja Deurloo en een special effects team, ontwikkelde Lucas Bols een revolutionaire cocktailbeleving. Via een virtuele bartender kiezen bezoekers op een levensgroot scherm hun favoriete Bols Genever cocktail uit, die ter plekke wordt geshaked en vervolgens zorgt voor een ware geursensatie. Het is voor het eerst dat liefhebbers op deze wijze kunnen kennismaken met Bols Genever.
‘Lucas Bols is nauw verweven met de Nederlandse cultuur en geschiedenis, als een van de oudste merken van ons land. Wij streven ernaar met de Bols Genever Experience (inter)nationale reizigers te inspireren en in aanraking te brengen met Bols Genever, een van de iconen van het unieke Hollandse cultureel erfgoed’, aldus Sandie van Doorne, creative en communications director van Lucas Bols.