Brits vleesvervangermerk THIS naar Nederland door samenwerking Albert Heijn

12-09-2023 (11:53) - Marketing

THIS, het snelst groeiende plantaardig vleesmerk van Groot-Brittannië, ligt vanaf deze week exclusief in de schappen van Albert Heijn. Een belangrijke mijlpaal voor het merk, wat nu ook opschudding veroorzaakt in de plantaardige voedingsindustrie buiten de Engelse grenzen.

Vanaf deze week ligt THIS exclusief in 430 winkels van Albert Heijn. Door te partneren met de Nederlandse supermarkt die zelf inzet op plantaardig, drukken ze samen een duidelijke stempel op de Nederlandse markt voor vleesvervangers. “Het was een enorme onderneming voor ons bedrijf, omdat we een echt sterk partnerschap neer wilde zetten. We zijn ontzettend trots dat dit is gelukt, en dat in een van de hotste plantaardige markten ter wereld!”, zegt Andy Shovel, co-CEO en co-founder van THIS™.

Is THIS vlees?!

Het assortiment van THIS is speciaal ontworpen om de smaak en textuur van populaire vleesproducten na te bootsen. Dit zorgt voor hyperrealistische vleesalternatieven. Daarbij bevatten alle producten meer proteïne dan hun vlees equivalenten en minder vet. THIS is ontstaan uit twee jaar uitgebreid onderzoek en ontwikkeling met een team van toonaangevende voedingswetenschappers. Het bedrijf staat erom bekend continu te innoveren om zo een steeds realistischer product te ontwikkelen. 

Eigenwijze wijze

THIS neemt een vaak luchtige benadering, om hun producten te promoten en om de aandacht te vestigen op duurzaamheid en plantaardige voeding. Ze doen dit met uitspraken zoals “grijp THIS bij de worstjes” en “onze missie is om dieren zo snel mogelijk met pensioen te laten gaan”. Ook in Nederland maken ze direct een humoristische klapper: elk THIS product heeft op de verpakking een beeld van een rode pet gekregen met de tekst “Make plant-based great again”. Deze uitdrukking, een knipoog naar de bekende slogan "Make America Great Again", laat niet alleen direct de humor zien waar het merk om bekendstaat maar benadrukt ook hun missie. 


Bureaus

Media

Economisch