Bumble publiceert datingtrends voor 2024

16-11-2023 (15:14) - Marketing

Bumble, de women-first dating app, heeft vandaag de jaarlijkse datingtrends voor 2024 gepubliceerd. De datingapp heeft inzichten verzameld van meer dan 25.000 singles op Bumble over de hele wereld om trends te identificeren die het komende jaar bepalend zullen zijn voor dating en relaties

In het afgelopen jaar heeft Bumble nieuwe fandoms nieuwe hoogten zien bereiken, mannen hun innerlijke 'ken-ergie' zien omarmen, veel mensen voor hun rechten zien opkomen en iconische vrouwen de economie zien aanjagen met hun creativiteit. Bumble's 2023 trends zijn gericht op het navigeren door de liefde in het buitenland met Wanderlove, daten buiten je type met Open-casting en het stellen van nieuwe grenzen met partners, werk en financiën.

De trends

- Voor 2 op de 3 mensen (63%) is leeftijd geen bepalende factor bij het daten en meer dan de helft van de vrouwen (59%) zegt nu meer open te staan voor daten met iemand die jonger is dan zij.
- Voor 1 op de 4 mensen (25%) op Bumble is het belangrijk dat hun partner zich actief inzet voor politiek en sociale doelen, het maakt hen zelfs aantrekkelijker.
- 2 op de 3 (69%) ondervraagde Nederlandse vrouwen die actief stappen ondernemen om gelukkiger te zijn met wie ze hier en nu zijn.
- 2 op de 5 (40%) mensen in Nederland geloven dat emotionele intimiteit nu belangrijker is dan seks en het aantrekkelijker is dan fysieke verbinding
- 1 op de 4 mannen (28%) in Nederland geven aan dat ze hun gedrag actief hebben veranderd en zich kwetsbaarder en opener hebben opgesteld tegenover mensen met wie ze daten.
- 1 op de 3 vrouwen (31%) zeggen dat ze niet langer gefocust zijn op het volgen van traditionele tijdlijnen en mijlpalen.
- Voor 1 op de 3 Nederlandse singles (37%) is een gedeelde liefde voor sport een 'must have' geworden, of je nu een speler bent of een toeschouwer.
- 31% van de singles blijft zich te concentreren op hun mentale gezondheid door te kiezen voor 'slow-dating' en gaan voor kwaliteit boven kwantiteit. 


Bureaus

Media

Economisch