Camera met Social Media-concept voor retailsector

01-03-2013 (08:35) - Marketing

Axis Communications, marktleider op het gebied van netwerkcamera’s, biedt met het Social Media concept retailers nieuwe mogelijkheden om met hun klanten te communiceren. Axis heeft een concept ontwikkeld dat een aanvulling is op videobewaking. Enerzijds is het een geheel nieuwe winkelervaring, anderzijds zal het de aankoopintentie van de consument bevorderen.
 
De camera wordt gemonteerd op een plek in de winkel waarmee de klant een opname of video van zichzelf kan maken en kleding past. De opnames die de camera maakt, kan de consument posten op het eigen sociale netwerk. Vrienden kunnen live commentaar geven op deze beelden, alsof ze zelf aanwezig zijn in de winkel.
 

De social media app is geschikt voor elk type winkel waar klanten producten uitproberen en geeft de retailer nieuwe mogelijkheden om zijn klanten te bereiken en inzicht te krijgen in hun wensen, maar evengoed om promotionele en marketingacties uit te werken. Een app zou bijvoorbeeld een kortingsvoucher kunnen aanbieden op het moment dat de consument zijn of haar foto heeft geupload naar zijn of haar sociale netwerkpagina. 


Bureaus

Media

Economisch