Campagne Flexa succes in verenigingsleven

06-02-2012 (08:41) - Marketing

9 op de 10 Nederlanders is lid of lid geweest van een club of vereniging, blijkt uit recent onderzoek van Flexa. De verffabrikant heeft de afgelopen maanden het belang van het Nederlandse verenigingsleven onderstreept met de Kleur een clubhuis-actie. Buurtbewoners, betrokkenen en vrijwilligers konden vanaf september verf doneren en daarmee kleur geven aan de plek waar zij een groot deel van hun vrije tijd besteden: bij de club of vereniging. Bijna 800 clubs en verenigingen maakten gebruik van de meer dan 18.000 liter verf die door de Nederlanders is gedoneerd.
 

De kleur van het verenigingsleven in Nederland is divers. Alhoewel wit en grijstinten populair blijven, zijn ook rood, geel, groen en blauw kleuren die de clubs en vereniging graag op de muren van hun thuisbasis wilden hebben. De meeste aanmeldingen van clubs kwamen uit Noord-Brabant, Noord-Holland en Zuid-Holland. In Drenthe en Zeeland waren de minste aanmeldingen. In totaal heeft Flexa met buurtbewoners, betrokkenen en vrijwilligers 790 clubs en verenigingen een nieuw kleurtje gegeven. 


Bureaus

Media

Economisch