Chocomel official eventpartner langebaan schaatsen tot na de Winterspelen in 2026
Vanaf de start van het internationale schaatsseizoen 2024-2025, dat vandaag aanvangt met de eerste wereldbekerwedstrijd in Japan, kondigen Chocomel en House of Sports een official eventpartnership aan voor de langebaanschaatswedstrijden. Daarmee verbindt Chocomel zich voor 2 seizoenen aan alle nationale en internationale schaatswedstrijden.
Dit weekend start het internationale schaatsseizoen met de ISU World Cup 1 en zal Chocomel voor het eerst via de TV-boarding en backdrops als official eventpartner zichtbaar zijn in het langebaanschaatsen. Eerder deze maand kondigden Chocomel en Team Essent ook haar samenwerking aan. Met de uitbreiding van het eventpartnership ondersteunt Chocomel nu nog breder de schaatssport met de mogelijkheid om volop te activeren in aanloop naar de Winterspelen in Milaan in 2026.
‘Chocomel is onlosmakelijk verbonden met de winter, zodra het kouder wordt zien we de verkopen toenemen en op het moment dat het gaat vriezen en we buiten kunnen schaatsen is de Chocomel helemaal niet meer aan te slepen. Aangezien natuurijs steeds schaarser wordt zijn we deze samenwerking aangegaan, hiermee kan Chocomel door de winter heen de link met ijs en schaatsen blijven leggen. De samenwerking met House of Sports biedt ons de mogelijkheid om niet alleen ons merk te verbinden aan het langebaanschaatsen, maar zeker ook met de fans langs de kant en voor de buis genietend van een warme Chocomel’, aldus Hein Raijmakers (Commercieel directeur Chocomel bij FrieslandCampina).
Michelle Geldhof (commercieel directeur bij House of Sports): ‘De match tussen Chocomel en het schaatsen hoeven we niet uit te leggen. We zijn blij om deze samenwerking aan de start van het internationale seizoen voor 2 jaar aan te kondigen. Zeker nadat we eerder heel fijn hebben samengewerkt met het zustermerk Campina bij de langebaanwedstrijden en als partner van De Coolste Baan van Nederland. De wedstrijden zijn een ideaal platform voor online campagnes en live activaties voor de schaatsfans in Thialf in combinatie met de prominente TV-zichtbaarheid in de wintermaanden’.
Het partnership komt tot uiting in de vorm van (TV)-zichtbaarheid (boarding en interview- en huldiging backdrops) bij alle wedstrijden, online en live activaties voor schaatsfans en de inzet van tickets voor zowel B2B als B2C bij de wedstrijden in Thialf.