Citroën heeft hoofdrol in Twitterrace
10-11-2011 (08:41) - Marketing
Het nieuwe paradepaard van Citroën staat vanaf 2012 in de showroom, maar op 17 november is de Citroën DS5 al een dag lang op de Nederlandse weg te bewonderen. Op die dag kan iedereen via Twitter de auto besturen. Froukje de Both volgt de aanwijzingen op die ze via Twitter krijgt en op Facebook kan je live met haar meekijken. De deelnemer die na 8 uur rijden de DS5 het dichtst naar zich toe heeft gestuurd, mag er een jaar lang gratis in rijden.
De Citroën DS5 Twitterrace start op 17 november om precies 9.00 uur. Dan vertrekt De Both met de allereerste Citroën DS5 uit Amersfoort - het middelpunt van Nederland - en zal zich via Twitter het hele land door laten sturen. Iedereen met een Twitter-account kan meedoen en aanwijzingen geven. Op Facebook is via on board camera’s te volgen wat er in de auto gebeurt. Via Google Maps is te zien welke route de auto heeft afgelegd en waar de Citroën DS5 zich exact bevindt.
Na 8 uur rijden, om 17.00 uur, stopt de auto en roept De Both alle deelnemers op om zo snel mogelijk naar de auto te komen. Winnaar van de Citroën DS5 Twitterrace is degene die als eerste de opdracht vervult die De Both ter plekke geeft. Hij of zij mag een jaar lang in de splinternieuwe DS5 rijden.