Crisis: een zuinige man is sexy

06-07-2009 (10:25) - Marketing

Wie denkt dat dure, extravagante dates nodig zijn om het hart van de vrouw te winnen, kan zijn mening bijstellen. Een op de drie Britse dames vindt een zuinige man namelijk sexier dan een die zijn geld over de balk smijt. Dat blijkt uit een Britse rondvraag van Money Supermarket, waarover The Press Association bericht.

Dat veel vrouwen een zuinige man waarderen is maar goed ook: een kwart van de single mannen deinst er namelijk niet voor terug om kortingsbonnen te gebruiken tijdens (eerste) dates. Een derde van de mannen maakt de date extra goedkoop door erop te staan de rekening door twee te delen. Een op de zeven laat daarnaast na de ober fooi te geven.

43 Procent van de dames heeft hier geen moeite mee en zal ook na een eerste discount-date instemmen met een tweede. ‘Nu de broekriem bij beide seksen aangetrokken wordt, zijn kortingsbonnen tegenwoordig een symbool van zuinigheid in plaats van gierigheid’, zegt Alistair Shrimpton, manager van Dating Direct.

‘We hebben de afgelopen paar jaar enorme veranderingen waargenomen in de etiquette rondom daten,’ aldus Shrimpton. ‘Verwachten dat de man de dates betaalt, is achterhaald, nu is de rekening delen veeleer een teken van gelijkwaardigheid.’

Voor 22 procent geldt zuinigheid bij mannen overigens wel als afknapper.
 


Nu.nl/Pauline van Lintel

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch