De retailtrends volgens TCC

29-01-2013 (08:26) - Marketing

TCC Global onthult zijn prognose van de drie belangrijkste retail trends van het jaar. De belangrijkste trend, 2013 wordt het jaar waarin de detailhandel het gat zal moeten dichten voor de klantervaring tussen fysiek en online winkelen.
 
TCC is wereldwijd dienstverlener in klantloyaliteits- en marketingprogramma's voor de detailhandel. Het bedrijf is ervan overtuigd dat integratie van nieuwe technologie en winkelkanalen tot nog meer druk op de detailhandel zal leiden om multi-channelmarketing te stroomlijnen en te integreren, vooral voor promotieactiviteiten. De experts van TCC stellen drie trends vast waar de detailhandel op in zou moeten spelen om in 2013 hun klantloyaliteit te verbeteren.
 
Het gevecht van online tegen fysiek wordt persoonlijk
Ondanks de groeiende populariteit van online winkelen blijven fysieke winkels een vooraanstaande rol spelen. Tegelijkertijd hebben consumenten steeds meer behoefte aan aangepaste, persoonlijke en interactieve winkelervaring via meerdere kanalen. Daarom zal de functie van de fysieke winkelomgeving ontwikkelen: winkels ruimen meer plaats in voor interactiviteit en entertainment.

‘Click & collect’ als bindmiddel
‘Click & collect'; het principe van online bestellen en in de winkel afhalen zal een vlucht nemen. Deze manier van winkelen gaat een steeds grotere rol gaan spelen en groeit in 2013 uit tot een essentiële link tussen de fysieke en de online winkelomgeving. Op deze manier kan de detailhandel niet alleen bestedingen van multi-channelklanten naar zich toe halen en fysieke winkelactiva rendabel inzetten, maar ook waardevolle inzichten krijgen.
 
Virtuele technologie wordt realiteit
Consumenten maken tijdens het winkelen steeds vaker gebruik van mobiele apparaten zoals smartphones en social media. Ook deze trend maakt het mogelijk de afstand tussen e-commerce en de fysieke winkel te overbruggen. Bij reclamecampagnes kan op deze gedragsverandering worden ingespeeld met behulp van technologische ontwikkelingen. Zoals bijvoorbeeld 'Augmented Reality'-apps, deze kunnen beelden in de echte wereld herkennen en in realtime bijpassende digitale afbeeldingen leveren. Dergelijke apps worden hier steeds belangrijker en zullen in 2013 vaker in winkels worden gebruikt.
 

 


Bureaus

Media

Economisch