Diele, Habets of Schaeffer Marketeer of the Year
21-03-2012 (08:44) - Marketing
Voor de Marketeer of the Year 2012 Award van PIM, Nima en Tijdschrift voor Marketing komen dit jaar drie genomineerden in aanmerking. Het gaat om drie kandidaten:
Oscar Diele, senior vice president marketing & products Spil Games. De jury is onder de indruk hoe marketeer Diele bij Spilgames marketing leidend laat zijn. Datagedreven, met veel oog voor het financiële resultaat, maar ook voor het merk.
Bert Habets, ceo RTL Nederland. De jury toont zich enthousiast over de resultaten van RTL en de wijze waarop Habets de motor achter veel veranderingen is geweest. Hij is een ceo, maar met een groot marketinghart.
Michel Schaeffer, marketing directeur van Bol.com. De jury vindt dat bij Schaeffer alles klopt. Altijd bereid tot experimenteren, vrij succesvol en een marketeer die zijn plek in de directie met verve vervult.
De jury buigt zich nu over de cases van de drie, waarbij drie criteria leidend zijn: is er sprake van marketingsucces, zijn er innovaties in marketing én is de marketingkracht bovengemiddeld? Met andere woorden: kan deze man marketing zijn rechtmatige plek in de directiekamer geven?
7 juni aanstaande, op het marketingcongres Marketinglive, presenteren de drie genomineerden hun case en wordt de winnaar bekend gemaakt.