Dille & Kamille viert 50-jarig jubileum: Natuurlijke eenvoud

Dille & Kamille viert 50-jarig jubileum: Natuurlijke eenvoud

30-01-2024 (10:15) - Marketing

Dit jaar viert Dille & Kamille haar 50-jarig bestaan. Oprichter Freek Kamerling wilde met ‘natuurlijke eenvoud’ mensen inspireren om bewust te genieten en te leven met aandacht. Deze visie is vijf decennia later nog steeds de drijvende kracht achter het familiebedrijf.

Ter gelegenheid van het jubileumjaar introduceert Dille & Kamille elk seizoen een aantal limited edition artikelen. Ook komt er een jubileumeditie van de iconische Dille & Kamille canvas tas. In 1974 had oprichter Freek Kamerling een duidelijke visie: met 'natuurlijke eenvoud' een tegengeluid bieden op de opkomende wegwerpmaatschappij. In zijn eerste winkel aan de Oudegracht in Utrecht konden klanten terecht voor tijdloze artikelen van natuurlijke materialen zoals aardewerk, hout en riet.

Kritish oog

Ook keek Kamerling met een kritisch oog naar het gebrek aan aandacht dat in de jaren 70 ontstond. Met Dille & Kamille wilde hij mensen inspireren zich opnieuw te verbinden met zichzelf en met anderen en te genieten van kleine, alledaagse momenten. Tegenwoordig telt Dille & Kamille 46 winkels in Nederland, België en Duitsland. Bewust genieten en leven met aandacht Sinds de oprichting zijn de idealen en het gedachtengoed van Dille & Kamille onveranderd. Dit zie je niet alleen terug in het assortiment en de langdurige samenwerkingen met leveranciers maar bijvoorbeeld ook in initiatieven als Green Friday en Dille & Kamille’s certificering als B-corp.

Missie ongewijzigd

“50 jaar is een bijzondere mijlpaal om te vieren. Onze missie is ongewijzigd en misschien wel actueler dan ooit”, zegt Hans Geels, CEO van Dille & Kamille. “ Dille & Kamille wil nog altijd laten zien dat het anders kan en hoopt mensen te inspireren. We blikken trots terug op 50 jaar Dille & Kamille en kijken vol vertrouwen naar de toekomst. We blijven klanten inspireren, ook in Duitsland waar we in de komende jaren meerdere winkels openen. Ook in België en Nederland staan nieuwe vestigingen op de planning. En een mooie mijlpaal, nog dit jaar openen we de 50eDille & Kamille.”

Limited edition

Om het 50-jarig jubileum te vieren, brengt Dille & Kamille elk seizoen een aantal limited edition artikelen uit. Deze winter zijn dat mokken met daarop de iconische gevels van de Dille & Kamille winkels, een - speciaal voor Dille & Kamille samengestelde – feestmelange thee en een eigen geurlijn: Eau de Dille.


Bureaus

Media

Economisch