‘DM Marketeer heeft vertrouwen in 2013’
16-01-2013 (08:36) - Marketing
De marketeer gaat vol goede moed 2013 in, kiest voor een nieuwe koers en is online georiënteerd. Direct mail behoudt zijn plek in de marketingmix, maar minder sterk dan twee jaar geleden. En de meeste marketeers vinden dat het bedrijfsleven verantwoordelijk is voor de privacy ten aanzien van de persoonsgegevens van de consument.
Dit zijn enkele resultaten uit de ‘DM Barometer - Special: De marketeer in 2013’ van DDMA, NIMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing.
Het onderzoek toont aan dat de marketeer vol goede moed het nieuwe jaar in gaat (82%). Maar liefst 51% investeert, 62% kiest voor een nieuwe koers, 54% gaat voor permission based, 48% zet in op maximaal dialoogmarketing, maar 80% is wel online georiënteerd.
En wat zijn volgens de marketeer de grootste kansen en bedreigingen voor het vakgebied dialoogmarketing in 2013? Op deze vraag zijn in het onderzoek zeer diverse antwoorden gegeven.
De meeste marketeers (17%) zien social media nog steeds als de grootste kans voor het vakgebied. Daarnaast krijgt het vakgebied in 2013, volgens de meeste marketeers (15%), het meest te stellen met de bezuinigingen ofwel gebrek aan budget. Toch denkt 69% van de marketeers dat de uitgaven aan dialoogmarketing in het Nederlands bedrijfsleven in 2013 hoger zullen uitvallen dan in 2012.