EasyJet en Spotify geven gepersonaliseerde reistips

08-08-2022 (16:23) - Marketing

easyJet en Spotify hebben de handen ineen geslagen om een creatieve digitale ervaring te bieden aan mensen die op zoek zijn naar inspiratie voor hun aanstaande reizen.
 
Met hun streamingintelligentie maakt Spotify het voor mensen mogelijk om hun ideale vakantiestemming te ontdekken op basis van hun afspeellijsten en daaraan gekoppelde, op maat gemaakte, reiservaringen binnen heel Europa. Als je muzieksmaak bijvoorbeeld kalm, warm en dromerig is, waarom zou je dan niet de botanische tuinen in Lissabon verkennen, een ontspannende sauna in Helsinki bezoeken of het noorderlicht bekijken in IJsland?
 
Vakantiestemmingen worden bepaald door muziekeigenschappen zoals de positiviteit van een nummer, energie en tempo. Naast het aanbevelen van specifieke bestemmingen en ervaringen, krijgen mensen ook muziekpodia in de buurt te zien van hun voorgestelde bestemming. Hiermee worden zij op de hoogte gebracht van concerten en optredens in de buurt.

Listen and Book

‘Listen and Book’ wordt ondersteund door een marketingcampagne die is ontwikkeld door creatief bureau VCCP London. Met 433 miljoen actieve Spotify-luisteraars wereldwijd en meer dan 42 easyJet-bestemmingen die vanuit Nederland worden aangevlogen, is er geen gebrek aan reistips. Recent onderzoek toont aan dat 37% van de mensen nieuwe ervaringen en avonturen zien als hun belangrijkste motivatie om te reizen. 

Bureaus

Media

Economisch