Electrabel gaat verder als ENGIE
18-01-2016 (16:50) - Marketing
ENGIE introduceert zichzelf vandaag als leverancier van Positieve Energie. ENGIE, voorheen bekend als Electrabel, volgt hiermee de ingezette single brand strategie door het gelijknamige Franse moederbedrijf. ENGIE geeft hiermee invulling aan haar ambitie om internationaal als één merk een leidende rol te spelen in de energietransitie.
Energie van de toekomst binnen handbereik
ENGIE wil de energietransitie versnellen en daarbij beter inspelen op veranderende klantbehoeften. 'Dit was voor ons aanleiding om met de naamsverandering een strategische herpositionering voor het retailbedrijf door te voeren, stelt Patrick van Campenhout (Manager Marketing Retail). 'Het nieuwe ENGIE draait om Positieve Energie. Dit gaat niet over wat er niet meer mag, maar over wat er allemaal kan. De energie van de toekomst vandaag binnen handbereik brengen. Dat is de kern van onze nieuwe strategie.
Patrick van Campenhout
ENGIE werkt volop aan innovatie, zowel in Nederland als internationaal. 'Onze slagkracht maakt dat wij het verschil kunnen maken in de energietransitie door duurzame energie toegankelijk te maken voor iedereen', aldus Van Campenhout.
Lancering mediacampagne en nieuwe propositie
De introductie van ENGIE op de Nederlandse consumentenmarkt gaat gepaard met een grootschalige mediacampagne. Tegelijkertijd wordt er een nieuw energieproduct geïntroduceerd: ENGIE Opgewekt. Met ENGIE Opgewekt kunnen klanten zelf kiezen uit welke duurzame, herleidbare energiebronnen zij hun energie in huis halen. Voor het aanbod wordt gebruik gemaakt van duurzame energiebronnen uit de ENGIE Groep en van diverse samenwerkings- en inkooppartners.
Selmore
Voor de herpositionering en marktintroductie schakelde ENGIE creatief bureau Selmore in. Voor Koen de Groot (Managing Director) is het duidelijk wat ENGIE onderscheidt: “ENGIE staat voor een mooie energie toekomst. Een innovatieve speler die benadrukt wat er tegenwoordig allemaal kan en dat vertaalt naar nieuwe aantrekkelijke energievormen en oplossingen voor de consument. Dit hebben we in de introductie-campagne een centrale rol gegeven met het thema Positieve Energie.'\
Media Maatschap
De Media Maatschap ontwikkelde de mediastrategie voor de marktintroductie van ENGIE. Willem Jan Nouwens (eigenaar): 'Wij zijn trots ENGIE te mogen introduceren bij het Nederlandse publiek.'
Met beide bureaus is een langdurige samenwerking aangegaan om het merk ENGIE in Nederland op de kaart te zetten. De campagne start op 18 januari op onder meer TV, radio en online.