Floriade 2022 wint Citymarketing Innovatie Award

28-01-2013 (08:39) - Marketing

Het burgerinitiatief Floriade 2022 met als initiator Marc van Rooij,  heeft de voor de Nederlandse Citymarketing Innovatie Award 2013 gewonnen. 
 
Het Burgerinitiatief  won de prijs omdat de jury deze nominatie een uitstekend voorbeeld vindt van het feit dat initiatieven van onderop; burgerinitiatieven, tot een geweldige bijdrage en invulling van Citymarketing kunnen leiden. De jury meent dat hiermee een innovatieve bijdrage is geleverd aan het vakgebied, dat navolging elders verdient. 
 

Marc van Rooij begon ruim vier jaar geleden met de ontwikkeling van een concept om de Floriade in 2022 naar Almere te halen. Uitgangspunt daarbij is de combinatie van stedelijke ontwikkeling en het grootste voedselproducerende gebied in Nederland vele mogelijkheden biedt om Flevoland en Almere bij een breder publiek onder de aandacht te brengen. 


Bureaus

Media

Economisch