Geen klacht SRM voor Vodafone en KPN

22-09-2010 (10:04) - Marketing

SRM heeft besloten geen klacht bij de Reclame Code Commissie in te dienen. Vorige week meldde SRM dat de communicatie van Hi en Vodafone over de manier van afrekenen misleidend is en daarom stappen daartegen wilde ondernemen. Eerder kondigde het opleidingsinstituut aan om tegen Vodafone en KPN een klacht in te dienen bij de Reclame Code Commissie wegens misleidende reclame (artikel 8.2). KPN en Vodafone ronden alle gesprekken in de B2C markt op de hele minuut naar boven af, maar zouden dat verhullend of zelfs helemaal niet melden op hun sites.
De aankondiging dat SRM een klacht zou indienen was voor KPN en Vodafone aanleiding om de misleidende teksten binnen 24 uur na de publicatie in Adformatie te wijzigen, meldt het opleidingsinstituut nu. KPN mobiel, HI en Vodafone melden nu alle drie: ‘gesprekken worden op de hele minuut naar boven afgerond.’
SRM heeft daarop besloten geen klachten bij de Reclame Code Commissie in te dienen. John van der Stam, directeur van SRM: ‘We zijn blij dat KPN en Vodafone zo goed naar ons geluisterd hebben. De essentie van marketing is het zo goed mogelijk inspelen op de behoeften van de consument. Het opzettelijk misleiden van de consument valt daar beslist niet onder.Deze wijze van handelen tast de geloofwaardigheid van ons fraaie vakgebied aan.’De door een werkneemster van SRM gestarte procedure bij het kantongerecht wegens misleiding door Hi gaat overigens wél gewoon door.
 


Adformatie

Bureaus

Media

Economisch