Gevolgen dementie op een briefje

17-09-2010 (10:36) - Marketing

Alzheimer Nederland start nieuwe campagne over ingrijpende gevolgen dementie Amsterdam. De Amsterdamse P.C. Hooftstraat diende gisteren als decor voor de lancering van de nieuwe campagne van Alzheimer Nederland. Duizend levensgrote Post-it’s benoemden de functie van alledaagse voorwerpen, iets wat voor mensen met Alzheimer niet meer vanzelfsprekend is. Met de campagne wil Alzheimer Nederland mensen aan het denken zetten over de impact van de ziekte van Alzheimer. In Nederland krijgt 1 op de 5 mensen een vorm van dementie waarvan de ziekte van Alzheimer de meest voorkomende is. Bijna iedereen krijgt daarom in zijn leven met dementie te maken, als patiënt of als familielid. De duizend Post-it’s leverden een confronterende ervaring op voor de voorbijgangers. “Dat mensen met dementie kunnen vergeten hoe een deur werkt, waar ze zijn of waarvoor een auto dient, is toch niet voor te stellen”, vertelde een voorbijganger. “Ik moet er niet aan denken dat mij dat ook kan overkomen.” Na de aftrap op de P.C. Hooftstraat, wordt de campagne opgevolgd door radiospots, billboards en advertenties in kranten en tijdschriften. Gea Broekema, directeur van Alzheimer Nederland: “Iedere advertentie sluit aan bij de realiteit van het leven met dementie waarin vanzelfsprekende zaken onbegrijpelijk zijn geworden. De wereld is een onbekende en onveilige plek geworden.”
 


Bureaus

Media

Economisch