Google Cloud gaat nieuw partnerschap aan met H&M

30-06-2022 (13:49) - Marketing

Google Cloud gaat een nieuwe samenwerking aan met de wereldwijde fashion retailer H&M.
 
De Zweedse multinational gaat gebruikmaken van de uitgebreide mogelijkheden van Google Cloud op het gebied van data-analyse en veilige, duurzame, wereldwijde infrastructuur om de klantervaring en de supply chain verder te ontwikkelen.
 

Optimalisatie van klantbeleving en supply chain

Google Cloud gaat de samenwerking met H&M aan om een enterprise data backbone te ontwikkelen, inclusief een core dataplatform, dataproduct, en geavanceerde artificial intelligence (AI) en machine learning (ML). Hieronder valt ook de ontwikkeling van een nieuwe data mesh om alle soorten gegevens en gebeurtenissen verder toegankelijk te maken vanaf verschillende bronnen, zowel in-store en online. Dit geldt ook voor het ecosysteem van de merken van H&M en de leveranciers.
 
De samenwerking vertaalt zich in een optimalisatie van de interne supply chains en in een geavanceerde klantbeleving via verschillende verkoopkanalen, van fysieke winkels tot e-commerce. Dankzij de samenwerking kunnen data science- en AI-capaciteiten nog verder ontwikkeld worden binnen de hele H&M.
 
"H&M Group heeft een lange innovatiehistorie binnen het merkportfolio en bouwt graag aan betekenisvolle relaties met klanten. We zijn de digitalisering aan het versnellen, omdat we geloven in duurzame groei, ondersteund door analyses en technologie. Daarom ben ik blij te kunnen aankondigen dat we een partner hebben gevonden die aan onze behoeften voldoet", aldus Alan Boehme, Chief Technology Officer bij H&M Group.
 

Bureaus

Media

Economisch