Google meest waardevolle merknaam
24-04-2007 (14:05) - Marketing
De opmars van Google duurt voort. Nu heeft de Amerikaanse internetzoekmachine Microsoft van de troon de gestoten als meest waardevolle merknaam ter wereld. De naam Google heeft een waarde van66,4 miljard dollar (48,9 miljard euro). Microsoft moest zelfs twee plaatsjes opschuiven.
Na Google komt eerst het industriële conglomeraat General Electric (GE) met 61,8 miljard dollar, gevolgd door Microsoft met 54,9 miljard dollar. Dit heeft Millward Brown bekendgemaakt met de publicatie van de jaarlijkse Brandz Global Top 100 of Powerful Brands.
De Global Top 100 is gebaseerd op de dollarwaarde van de merken, een combinatie van financiële cijfers van Bloomberg en de brand performance op basis van doelgroeponderzoek. De vierde plaats wordt ingenomen door Coca-Cola, op vijf staat China Mobile.
Er staan twee Nederlandse merken in de lijst. Het zijn de financiële dienstverleners ING en ABN Amro, die respectievelijk een 53e en een 95e plaats innemen. De complete lijst is te vinden op de website van Millward