Grolsch-verpakking krijgt update

22-02-2012 (08:45) - Marketing

Grolsch heeft zijn bier wereldwijd in een nieuw, opvallend jasje gestoken. Het biermerk heeft haar verpakkingen vernieuwd om een consistentie en opvallende verpakkingslijn te creëren, waarbij het draait om smaak en verfrissing. Zo zal Grolsch wereldwijd hetzelfde vernieuwde label gaan voeren en krijgen de omverpakkingen een levendige groene achtergrond, waarin de karakteristieke G herkenbaar naar voren komt. Vanaf week 10 zijn alle nieuwe verpakkingen in het winkelschap te vinden.
 
In alle nieuwe verpakkingen is een duidelijke modernisering van het label terug te zien die voor een frisse, stoere en dynamische uitstraling zorgt. Het logo is strakker en springt eruit door de witte achtergrond. Daarnaast is er consequent gebruik gemaakt van een levendige kleur groen en rode accenten. Op de omverpakking wordt door middel van tekst en beeld duidelijk gecommuniceerd over de inhoud van de verpakking en de voordelen voor de consument, waardoor de differentiatie tussen de verschillende verpakkingen goed herkenbaar is.
 
De nieuwe verpakkingen hebben betrekking op de labels van de Grolsch Beugel, de Grolsch 33cl en 25 cl fles, het Grolsch blik en alle eenmalige omverpakkingen. De kratten en de vorm van de flessen zijn recent al geïnnoveerd en blijven ongewijzigd.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch