HelloFresh lanceert kant-en-klaar

16-08-2023 (09:40) - Marketing

HelloFresh lanceert de kant-en-klare maaltijdservice Factor in Nederland en Vlaanderen.

Factor werd in 2020 overgenomen door het bedrijf.

"Na een meer dan tien jaar lang succesvol verhaal van HelloFresh (sinds 2012) en onze recente lancering van GreenChef (2022), zijn we enthousiast om klanten in Nederland en Vlaanderen een nieuwe, gezonde en gemakkelijke ervaring te bieden", zegt Christiane Schrijvers-von Griesheim, Co-Managing Director voor Factor Europe.

Dieetopties

Klanten kunnen op dezelfde manier als via HelloFresh of GreenChef, maaltijdpakketten bestellen via de app of de website. Het menu bestaat uit verschillende dieet opties, namelijk vegetarisch, flexitarisch, pescotarisch en keto. 25% van de maaltijdopties zijn veganistisch of vegetarisch en ze worden aan de deur van de klant afgeleverd op het door hun gekozen moment. De maaltijden blijven vers tot een week na levering. 

Kaylyn Tolzmann, Co-Managing Director bij Factor Europe, zegt: "Vergeleken met de traditionele manier van boodschappen doen en kant-en-klaarmaaltijden in de supermarkt, is het model van Factor gebaseerd op de daadwerkelijke vraag van de klant. Doordat we gebruik maken van de technologische en operationele infrastructuur, die is opgezet vanuit HelloFresh, kunnen we klanten zo efficiënt mogelijk bedienen. Hieronder vallen bijvoorbeeld leveringen met de HelloFresh distributie vloot, die al op 65% van zijn routes met elektrische wagens rijdt.”

Wereldwijde uitbreiding

Factor is sinds tien jaar actief in de Verenigde Staten. Begin dit jaar lanceerde het bedrijf in Canada. Het doel van Factor is om de leidende kant-en-klaarmaaltijden bezorgservice in Nederland en Vlaanderen te worden. Hierna wil het merk uitbreiden naar andere Europese landen. 


Bureaus

Media

Economisch