Hi haalt de 100.000-grens op Facebook

28-10-2011 (08:54) - Marketing

Hi heeft als enige en daarmee grootste merk in Nederland de 100.000 fans behaald op facebook. In minder dan een jaar tijd is Hi van 2.000 naar 100.000 likes gegroeid. Hi voert een zeer actief social influence marketing beleid en doet er alles aan om de fanbase te activeren en tevreden te houden. In campagnevorm maar ook op de facebook wall wordt op die manier sociaal merk gebouwd waarmee sociale interactie en verbondenheid met en tussen de doelgroep wordt gestimuleerd.   

Het grootste deel van de fans is behaald met de twee laatste facebook campagnes van Hi die gemaakt zijn door Red Urban. Zo liet de ‘vrienden delen alles’-campagne een overzicht zien van hoe intensief je op facebook contact hebt met je vrienden. Dit overzicht werd in een persoonlijk filmpje geplaatst en in een infographic samengevat en op je wall geplaatst. Het enorme virale effect heeft veel bijgedragen aan de ‘likes’- aantallen. 

 


Reacties

En G-star dan? En zo zijn er vast nog meer. Graag uw feiten checken, redactie!
Piet @ 28-10-2011 11:31 uur
Het klopt dat er meer Nederlandse merken zijn met meer fabs.. Maar niet IN Nederland, of Nederlandstalig. KLM heeft er ook meer, maar om enigszins te kunnen vergelijken worden er appels met appels vergeleken.. =)
Jelle Kolleman @ 30-10-2011 21:51 uur

Bureaus

Media

Economisch