Hoe introduceer je een merk in Duitsland?

24-08-2014 (15:14) - Marketing

Hoe kan een bedrijf zijn product of dienstverlening het best in Duitsland introduceren? Deze vraag staat centraal tijdens het seminar ‘PR en reclame in Duitsland’.
 
Nederlandse ondernemers in Duitsland moeten zich er bewust van zijn dat de marketingstructuren tussen beide landen verschillen. ‘In Duitsland spelen bijvoorbeeld vaktijdschriften en kranten nog een grote rol, in tegenstelling tot in Nederland, waar men veel meer online georiënteerd is’, zegt Frank Wöbbeking van het grensoverschrijdende communicatiebureau Mediamixx, die het seminar samen met Heiko Krughöfer van reclamebureau That Worx zal verzorgen. 
 
Ook communicatiestijl en vormgeving verdienen aandacht: ‘Nederlanders zijn veel vooruitstrevender dan Duitsers en gaan vaak te snel. Duitsers letten sterker op kwaliteitskenmerken en stellen dus andere eisen’, aldus Wöbbeking. 
 
Aan de hand van concrete voorbeelden maken de docenten duidelijk aan welke kwaliteitscriteria de Duitse markt waarde hecht en welke strategie daarop van toepassing is. Tijdens het seminar komen de meest gebruikelijke Duitse PR-en reclame-instrumenten aan bod. 
 
Aanmelden kan bij de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK), Marlies Komorowski, tel. 070 3114 156, e-mail m.komorowski@dnhk.org of online via www.dnhk.org/seminars
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch