IAB brengt beleidsplan

28-06-2007 (11:05) - Marketing

Tijdens een speciale Algemene Ledenvergadering ontvouwde het bestuur van Interactive Advertising Bureau Nederland zijn ambities voor de komende drie jaar. Centraal hierin staat het streven om van het IAB hét aanspreekpunt te maken voor de gehele online advertising en interactive marketingbranche in Nederland. Om dat te bereiken ontwikkelde het IAB-bestuur een beleidsplan dat voor 2010 zijn vruchten moet hebben afgeworpen. Speerpunten zijn onder andere: de groei van het ledenaantal, zowel in de breedte als in de diepte, en de intensivering van zijn rol als kennisplatform. IAB-voorzitter Marco Derksen licht toe: ‘De afgelopen jaren is de markt voor online advertising en interactive marketing erg complex geworden. Het gaat al lang niet meer alleen over banners en buttons. Adverteerder, bureau en exploitant moeten intussen maar zien of ze in staat zijn om alle ontwikkelingen bij te houden. Ik denk dat er hierbij voor het IAB een logische rol als gids is weggelegd. Een rol die met zich meebrengt dat we de branche willen ondersteunen bij verdere professionalisering en het bij elkaar brengen van vraag en aanbod op allerlei terreinen.’

Bureaus

Media

Economisch