Jeansverkopers negeren Nederlandse maat

12-12-2006 (10:28) - Marketing

Bijna de helft van de Nederlanders heeft een grotere maat jeans nodig dan nu wordt aangeboden in kledingwinkels. Zowel vrouwen als mannen ondervinden grote pasproblemen bij de aankoop van een nieuwe denim. Dit blijkt uit onderzoek van Textilia onder tweeduizend consumenten, uitgevoerd door bureau GFK. 44  procent van de consumenten heeft weleens een grotere maat jeans nodig dan leverbaar is van het gewilde exemplaar. De ervaringen van vrouwen en mannen verschillen hierin nauwelijks en ook de woonplaats doet er weinig toe. Een op de tien Nederlanders heeft zelfs vaak een grotere maat nodig dan wordt aangeboden. Een klein deel (3 procent) past nooit in de gangbare maten. Opvallend is dat lager opgeleiden vaker (50 procent) een grote maat jeans nodig hebben dan hoger opgeleiden (37 procent). Voor tieners en twintigers zijn de denimproblemen nog toekomstmuziek, het maatbereik is voor hen grotendeels toereikend.

Bureaus

Media

Economisch