KAWS ontwerpt fles Hennessy
13-01-2012 (08:42) - Marketing
Hennessy cognac brengt in samenwerking met kunstenaar KAWS een limited edition V.S. uit. De fles, waar elementen uit Hennessy’s historie zoals het familiewapen (de bras armée) en de druivenranken zijn verweven met de grafische moderne stijl van KAWS, is een waar kunstwerk. De limited edition flessen, allen genummerd, zijn in zeer beperkte oplage verkrijgbaar op de Nederlandse markt.
‘Voor ons is de samenwerking met KAWS bijzonder’, aldus Malu Knippenberg, brand manager Hennessy Nederland. ‘Zijn unieke stijl, iets wat hem wereldwijd fans oplevert, maakte hem een voor de hand liggende keuze voor een gedurfde samenwerking.’
Voor zijn designer toys liggen fans letterlijk in de rij. Met zijn roots als graffitti kunstenaar gebruikt KAWS uitgesproken kleuren in zijn iconische werk, iets wat hem ook in de hip-hop wereld bijzonder populair maakt. Kanye West vroeg hem zijn album cover te ontwerpen, en Pharell Williams’ hele huis staat vol met KAWS’ werk.
