Kerstdiner is bron van ergernis

11-12-2006 (10:28) - Marketing

Global Market Insite (GMI) heeft via GMI Poll onder 14.201 consumenten in vijftien landen de publieke opinie over de feestdagen gemeten. Tijdens de feestdagen beschouwen Nederlanders het vele eten als ergernis nummer één. Meer dan de helft van de respondenten (51,5 procent) geeft aan het vele eten het meest vervelend te vinden. Ook de druk om te doneren aan goede doelen (48,3 procent) scoort hoog in de ergernissen top tien. Tevens opvallend is dat 38,3 procent van de Nederlanders het ergerlijk vindt dat er verwacht wordt dat je kerstcadeaus koopt voor anderen, terwijl slechts 4,2 procent het vervelend vindt om kerstcadeaus te ontvangen. Bijna driekwart van de Nederlanders geeft dit jaar hetzelfde of zelfs meer uit aan de feestdagen als vorig jaar. Het merendeel is van plan eerst naar warenhuizen en speciaalzaken te gaan. Britten verkiezen internet (49,21 procent) als eerste keuze voor de aankopen. De meeste Nederlanders gaan bij hun aankopen af op aanbevelingen van vrienden (50 procent). Deze lijken belangrijker dan reclame (48,7 procent).

Bureaus

Media

Economisch