Klanten krijgen voortaan ‘HEMA-beleving’ thuisbezorgd

18-12-2017 (10:41) - Marketing

Vanaf heden  krijgen de verzenddozen van HEMA een nieuw design. Online bestellingen krijgen verpakkingen waarop sjablonen van in totaal negen verschillende dieren zijn afgebeeld. Klanten kunnen deze figuren uitknippen en in elkaar zetten; een duurzaam initiatief. HEMA wilt op deze manier haar online klanten dezelfde positieve beleving meegeven als bij een bezoek aan de winkel.



Hiermee neemt HEMA een belangrijke stap richting de totale integratie van de online activiteiten en de winkels. Raph Schroder, hoofd E-commerce van HEMA zegt hierover: ’’Met onze nieuw ontworpen verpakkingen voor de online bestellingen willen we ook klanten thuis een leuke ervaring meegeven. Dit jaar verstuurt HEMA bijna 2 miljoen pakketten en dat aantal zal in de toekomst nog flink groeien. Naast dat de verzenddozen nu een tweede leven krijgen, zijn alle dozen gemaakt van FSC® gecertificeerd papier. Bovendien kijken we ook goed of het formaat van de doos bij de inhoud van de bestelling past, zodat we geen onnodig grote dozen versturen.’’ 


E-commerce belangrijke pijler groeistrategie

Voor HEMA is E-commerce naast de groei in de thuismarkt Benelux en internationale expansie de belangrijkste pijler van de groeistrategie. HEMA streeft ernaar om de customer experience online en in de winkels zo veel mogelijk in elkaar over te laten lopen. Eerder al vernieuwde HEMA haar website en webshop. Klanten kunnen nu vaak op dezelfde dag hun bestelling ophalen in de winkel. Ook introduceerde HEMA haar (online) loyaltyprogramma ‘meer HEMA’ dat in korte tijd meer dan 3 miljoen gebruikers kent. 

 

 


Bureaus

Media

Economisch