Langdurige Oranje-sponsoring effectief

05-12-2011 (08:49) - Marketing

Succesvolle actiecampagnes rondom Oranje kunnen heel effectief zijn en de merkassociatie met Oranje versterken. Op lange termijn blijkt langdurige sponsoring en campagnevoering het merk structureel meer met Oranje te verbinden. Dit blijkt uit het Oranje Onderzoek dat in opdracht van Telegraaf Media Nederland is uitgevoerd.
 
Komend jaar zullen er veel campagnes rondom het Nederlands Elftal en het EK van start gaan. Merken die inhaken profiteren van het positieve sentiment rondom Oranje. Uit onderzoek blijkt dat 98% van de Nederlanders positieve associaties heeft met Oranje. Oranje wordt vooral in verband gebracht met sport (voetbal, schaatsen en hockey), het koningshuis en de evenementen die daarmee samenhangen. Gezelligheid, feesten en saamhorigheid zijn dan ook nauw verbonden met Oranje.
 

Net als voor de aanloop naar het WK van 2009 worden Heineken en ING het meest geassocieerd met Oranje. Officiële sponsoring in combinatie met uitgekiende reclamecampagnes, werpen zijn vruchten af. Ook Nationale Nederlanden wordt sterk geassocieerd met Oranje. Nationale Nederlanden is, voor ING, jarenlang sponsor geweest van het Nederlands Elftal en profiteert hier nog steeds van. De sterkte van de associatie neemt wel iets af t.o.v. 2 jaar geleden, terwijl die van ING toeneemt. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch