LensWay favoriet voor online lenzen
11-10-2010 (07:54) - Marketing
Lensdragende respondenten die zich online oriënteren naar aanbieders van lenzen, wijzen LensWay.nl het vaakst aan als favoriete website om bij te bestellen. Dat blijkt uit de Web Performance Scan die WUA! in september uitvoerde. De website was zes maanden eerder al winnaar van hetzelfde onderzoek, maar neemt ditmaal een grote voorsprong op de voornaamste concurrenten. Tijdens het onderzoek gaven de respondenten in totaal 203 individuele beoordelingen over 45 verschillende websites.
LensWay wordt door 62,5% van de respondenten gevonden, waarmee het de best vindbare website van de branche is. Bijna negen op de tien bezoekers besluit na de eerste indruk om door te klikken op de website. De respondenten geven vervolgens aan dat de website er betrouwbaar uitziet en over een hoge informatiewaarde beschikt. Uiteindelijk zou 25% van de respondenten op basis van de online oriëntatie voor LensWay kiezen.
Toplenzen stijgt van de derde naar de tweede plaats in de door WUA! opgestelde ranglijst, en toont significante verbetering op alle onderzochte deelaspecten. Vooral op vormgeving en vertrouwen scoort de website opvallend hoger dan zes maanden eerder. Wist Toplenzen tijdens het vorige onderzoek nog 12,5% van de respondenten te overtuigen, nu is dit aandeel gestegen naar 17,5%.
Hans Anders eindigt op de derde plaats, na zes maanden eerder als vierde te zijn geëindigd. De website wordt vaker gevonden, en toont vooral verbetering op de deelaspecten vertrouwen, web imago en vormgeving. 10% van de respondenten wijst HansAnders.nl aan als favoriete website.