Marie-Stelle-Maris gaat met nieuwe CEO Kika Buhrmann voor internationaal marktleiderschap

Marie-Stelle-Maris gaat met nieuwe CEO Kika Buhrmann voor internationaal marktleiderschap

01-09-2025 (09:44) - Marketing

Na zeventien jaar trouwe dienst bij Nespresso, start Kika Buhrmann vanaf vandaag als CEO van Marie-Stella-Maris. De benoeming betekent een nieuwe fase voor het merk, waarin internationale groei en merkbeleving in eigen brandstores centraal staan. Het doel: internationaal marktleiderschap in luxe verzorgingsproducten met betekenisvolle impact.

Bij Nespresso bekleedde Buhrmann verschillende commerciële en strategische leiderschapsfuncties, waarvan de laastse twee jaar als CEO van de Nederlandse tak. Gedurende haar loopbaan bij het koffiemerk realiseerde ze onder andere een vernieuwde winkelervaring, versterkte ze het premium karakter van het merk, implementeerde een klantgerichte cultuur en organisatie, en versnelde de integratie van duurzaamheid binnen de gehele keten.

"Met haar bewezen ervaring als inspirerend leider in premium retail, en het internationaal bouwen van een experience merk is zij bij uitstek geschikt om onze ambities in de Benelux en verder in Europa te realiseren", vertelt Floris Teeuwen, interim CEO Marie-Stella-Maris / Partner Stecc Capital.

Retail als speerpunt

Marie-Stella-Maris heeft de ambitie om internationaal te groeien en de klantervaring te versterken in alle kanalen. Retail speelt hierin een centrale rol, waarbij eigen brandstores fungeren als fysieke beleving van het merk. Door persoonlijke service, productbeleving en story sharing kunnen consumenten hun favoriete geuren en producten ontdekken, en community-initiatieven ervaren zoals de iconische Refill Stations.

Het netwerk van fysieke boutiques wordt versterkt met een onderscheidende digitale boutique en strategische samenwerkingen. Samen creëren deze kanalen een consistente merkervaring waar liefhebbers de producten en service van Marie-Stella-Maris kunnen ervaren, zowel online als offline. Dit geïntegreerde model vormt de basis om groei te versnellen en de ambities waar te maken.

'Mooie producten én positieve impact'

Kika Buhrmann: "Ik ben enorm trots om aan de slag te gaan bij Marie-Stella-Maris, een merk dat laat zien dat je mooie producten kunt maken én positieve impact kunt hebben. Kwaliteit, design, duurzaamheid en maatschappelijke relevantie komen moeiteloos samen in een unieke klantbeleving - dat inspireert me enorm."

"Marie-Stella-Maris wil wereldwijd zoveel mogelijk mensen toegang geven tot schoon drinkwater en hygiëne - en heeft alle ingrediënten om een krachtig internationaal symbool te worden. Ik kijk ernaar uit om samen met het team deze missie te realiseren", aldus de nieuwe CEO.


Bureaus

Media

Economisch