Marketeers belonen voor no-waste strategie

12-12-2011 (08:49) - Marketing

Er moet een nieuwe performance indicator komen voor het beoordelen van de prestaties van marketeers, namelijk de cost per waste. Zo concludeerde een panel van fieldmarketeers, communicatiestrategen, uitgeverijen en hoofdredacteuren tijdens het Mediadebat en de themasessie No-waste Marketing op het business event Green Today in de RAI. De themasessie werd gehost door Ecomediagroep, partner in Green Today, het business event van Yves Gijrath over duurzaam zaken doen.
 
‘Communicatie die de beoogde klantgroep niet bereikt is per definitie waste. Een mailshot per e-mail is net zo milieubelastend als een mailshot per post. Print heeft een grote toekomst indien we in staat zijn om de boodschap relevant te maken door de boodschap beter af te stemmen op het profiel van de ontvanger. Door ons te richten op de kwaliteit en niet op kwantiteit, zal het volume in de grafische industrie welliswaar afnemen, maar het belang daarentegen sterk toenemen’, zo betoogde Rob Wilders, directeur van de Ecomediagroep tijdens het Mediadebat.
 
Tijdens Green Today spraken Ian Rooker, CFO van de FD-mediagroep, Debby Gerritsen, hoofdredacteur van het Sanoma magazine VegaODE, Joris van Oers, CEO van de Telefoongids en Rob Wilders, directeur van Ecomediagroep over de stelling: Print media heeft geen toekomst, dat is namelijk internet. De niet zo verrassende conclusie was dat communicatie over steeds meer kanalen beschikt, waaronder print, internet en social media. Media sluiten elkaar niet uit, integendeel: als we de juiste balans weten te vinden kunnen ze elkaar alleen maar versterken.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch