MassiveMusic speelt met hazelnoten voor nieuw merkgeluid Nutella

MassiveMusic speelt met hazelnoten voor nieuw merkgeluid Nutella

05-02-2025 (10:44) - Marketing

Op de dag waarop Nutella-fans wereldwijd hun liefde voor het bruine broodbeleg vieren, introduceert het merk een nieuwe sonische idenditeit en een reeks sonische assets. De merkgeluiden hebben een Nederlands tintje, want deze zijn ontwikkeld door MassiveMusic. 

De hazelnoot is het hart van Nutella's erfgoed. Het team van MassiveMusic Amsterdam experimenteerde daarom met het geluidspotentieel van hazelnoten: ze lieten een enkele hazelnoot op een drumkit vallen, gooiden handvol hazelnoten tegen gitaren en lieten ze ritselen over een piano. Het resultaat is een vrolijke mix van gitaar, blazers, aanstekelijke zang en hazelnoot-percussie, die de postieve energie van Nutella goed weet te weerspiegelen. 

"Nutella is een ontbijt klassieker in miljoenen huishoudens wereldwijd. De unieke smaak heeft een iconische merkstatus opgebouwd die generaties met elkaar verbindt", vertelt Brian Barth, Head of Content Direction bij MassiveMusic Amsterdam. "Het ontdekken van de muzikale mogelijkheden van de hazelnoot was een spannend proces, dat leidde tot een sound die de essentie van Nutella perfect weergeeft. Met deze unieke sound identity kan Nutella haar merk nog jarenlang versterken."

Het nieuwe geluidsecosysteem wordt wereldwijd uitgerold, van de UK en Europa tot Amerika en Azië. 


Bureaus

Media

Economisch