Modemerk werft investeerders met interactief 20 euro biljet

08-12-2011 (08:55) - Marketing

Vanaf nu is elk biljet van 20 euro een interactief medium. Modemerk youasme measyou wekt geld tot leven middels een Layar, een augmented reality app voor tablets en smartphones. Deze herkent het biljet en vertoont een animatie. De campagne inspireert consumenten om in deze tijd van eurocrisis en falende financiële systemen het heft in eigen hand te nemen. Art Director Twan Janssen:  ‘We willen mensen laten zien dat ze nog steeds macht over hun eigen geld hebben en kunnen meebouwen aan een spannend, innovatief merk.’
 
De nieuwste versie van de Layar app (gratis te downloaden via app stores) maakt het smartphone bezitters mogelijk het 20 Euro biljet interactief te beleven. Het eurobiljet wordt met een simpele handeling naast een waardepapier, een nieuw medium. De ingebouwde scanner herkent het biljet en vertoont een animatie. Na de animatie kun je direct doorklikken naar de website van youasme measyou, de collectie bekijken, informatie inwinnen en founder van de labels worden. 
 

De labels youasme en measyou specialiseren zich in hoogwaardige knitwear en jerseys voor zowel vrouwen als mannen. De ontwerpen van Mark van Vorstenbos hebben een seizoensoverschrijdende waarde en worden in hoogwaardige Italiaanse garens geproduceerd. Tevens is het ‘t eerste modelabel wat door middel van crowdfunding wordt gefinancierd, een methode die meer en meer wordt toegepast in met name de culturele sector maar hiermee een primeur beleeft in de mode-industrie. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch