MyThings geeft inzicht in online consumententrends
10-01-2013 (08:29) - Marketing
MyThings heeft het lange pad dat de Nederlandse consument aflegt bij het doen van online inkopen vastgelegd in een infographic. In tegenstelling tot andere data, is in dit geval het gehele online pad van begin tot eind (conversie) in beeld gebracht en onderbouwd met actuele cijfers.
Hiermee deelt myThings zijn cijfers en inzichten in Nederlandse consumententrends gedurende de afgelopen decembertijd, de piek van het hoogseizoen in online aankopen.
De data is gebaseerd op een representatieve groep Nederlandse adverteerders uit alle branches en delen van de online markt. Betrouwbaarheid gebaseerd op een verspreiding over de markt en analyse van meer dan 1 miljard handelingen. En voor het eerst zijn er naast de online cijfers ook gegevens bekend over mobiel internet en het aandeel hiervan in de online verkopen.
Het pad dat de consument begin december online aflegt is lang en indrukwekkend. Beginnend bij het gemiddeld aantal keren dat eeen koper een website van een bepaalde retailer bezoekt: 11 keer. Vervolgens klikt men gemiddeld 9 keer op een banner. Waarna gemiddeld 20 producten online worden bekeken. En uiteindelijk zijn er 3 artikelen in de winkelmand geplaatst.
