Nederlander geeft e-mail een kleine voldoening
10-11-2006 (13:46) - Marketing
Veritate, full service partner in e-mailmarketing, heeft een Europees onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van e-mail en de beleving van e-mailings door ontvangers. In een rapport dat deze week verschijnt worden de resultaten voor de Nederlandse markt gepresenteerd en afgezet tegen de cijfers van de tien onderzochte landen als geheel. Uit het onderzoek blijkt ondermeer dat de helft van de ontvangers automatisch plaatjes blokkeert. Daarnaast geeft 50 procent van de respondenten aan gebruik te maken van het zogenaamde preview pane in de e-mail-instellingen. Gemiddeld verdient een Nederlandse e-mailing een mager zesje, het Europees gemiddelde blijft steken bij een 5,3. Voor Nederland geeft meer dan 90 procent van de respondenten aan dat zij de meeste e-mailings (nieuwsbrieven en actiemailings) thuis lezen. De helft van alle respondenten stuurt wel eens een e-mailing door naar iemand anders. Daarbij is de inhoud een belangrijker motivator dan de incentive die soms te verdienen is. |
|