Nieuwe merkidentiteit en nieuw motto voor Citroën

27-09-2022 (16:54) - Marketing

Citroën onthult een nieuwe merkidentiteit en logo, die een nieuw tijdperk van durf, emotie en dynamiek moeten inluiden voor het 103 jaar bestaande merk.

Het nieuwe Citroën-logo is een nieuwe interpretatie van het oorspronkelijke logo dat oprichter André Citroën gebruikte. Dat logo was geïnspireerd op de producten van zijn eerste onderneming, een metaalbewerkingsbedrijf dat tandwielsystemen met schuine vertanding produceerde. De bekende ‘doubles chevrons’ in het logo en de verwijzing naar de tandwielen met schuine vertanding vormen sindsdien de kern van Citroëns identiteit.

Nieuwe richting designtaal

Het nieuwe logo debuteert eind september op bij een conceptmodel van een gezinsauto. Vanaf medio 2023 zal het nieuwe logo stapsgewijs op de productiemodellen te zien zijn. De prominente ovale vorm verwijst naar de nieuwe richting van de designtaal van Citroën, waarin het logo een direct herkenbaar stijlelement wordt op alle nieuwe Citroën-modellen. Tegelijk met het nieuwe logo introduceert Citroën ook een nieuwe corporate identity en een nieuw motto: ‘Nothing moves us like Citroën’. 

De nieuwe merkidentiteit die het designteam van Citroën heeft ontwikkeld, profiteerde ook van de expertise van de wereldwijd opererende Stellantis Design Studio.
 


Bureaus

Media

Economisch