Oger opent online specialty store
10-11-2015 (11:58) - Marketing
Oger Fashion heeft een compleet nieuw e-commerce platform gelanceerd om de service en interactie richting klanten verder te verbeteren.
Luxury fashion-merk Oger gebruikt het nieuwe e-commerce platform voor betere service en groeiambities. De eerste 25 serieuze klanten (je moet wel 500 euro of meer besteden) van de nieuwe webshop op www.oger.nl krijgen een goede fles champagne.
Het luxury kledingmerk zet met een gepersonaliseerde websitebeleving en omnichannel klantcontact een belangrijke stap in haar ambitie om een online speciality store te worden.
Het Amsterdamse familiebedrijf probeert zo ook een leidende rol in de online luxury-markt te veroveren.
Oger speelt met het nieuwe online platform in op de groeikansen van e-commerce in de luxury markt.
Millennials veel online
Uit het onderzoek ‘The Luxury Opportunity’ van Deloitte eerder dit jaar blijkt dat vooral ‘Millennials’ in de leeftijd 18-34 jaar bovengemiddeld veel tijd online doorbrengen, zeer modebewust zijn en nieuwe trends vooral ontdekken via online kanalen en social media.
Van deze doelgroep voor luxeproducten doet 58 procent luxury aankopen online, blijkt uit het onderzoek.
‘Desondanks bieden maar weinig luxury merken echt interactieve e-commerce activiteiten en dus zien we enorme groeikansen voor onze e-commerce business’, zegt directielid Björn Hillerström bij Oger.
‘We geloven dat we de winkelervaring en relatie met onze klanten kunnen versterken met online diensten. Fashion betekent niet alleen constant vernieuwen in de collectie maar ook in de manier waarop we klanten bedienen.’
Gepersonaliseerd
De tijd is volgens e-commerce manager Rick Hoving bij Oger rijp voor de volgende stap in online luxury retail. ‘Enkel online aanwezig zijn, is niet genoeg meer’, vindt Hoving.
‘Elke klant heeft eigen wensen en met ons nieuwe platform willen hen een optimale klantervaring geven. Onze nieuwe website is meer dan een webshop. Bezoekers krijgen een gepersonaliseerde websitebeleving en worden op basis van hun klantprofiel geholpen met selecties naar hun favoriete merken en beschikbare maten.