Picnic is Nederlands' beste startende webwinkel

25-03-2016 (10:23) - Marketing

Picnic is de beste startende webwinkel van Nederland. De nieuwe online supermarkt won deze vakprijs donderdagavond tijdens de vijftiende editie van de Nationale Thuiswinkel Awards. 
 
De jury keek bij de prijs voor beste startende webwinkel naar het businessmodel, het concept, de opzet van de webwinkel en de kwaliteiten van de oprichters of organisatie. 

 
De vakjury was uitermate lovend over het concept van Picnic. 'Hoewel Picnic alleen nog maar lokaal beschikbaar is, boekt het daar nu al succes mee. Het is in alle aspecten vernieuwend', aldus juryvoorzitter Suzanne Ekel. Picnic was ook genomineerd in de categorie 'game changer van het jaar', een nieuwe prijs voor het meest innovatieve nieuwe concept op het gebied van e-commerce.

over Picnic
In stilte heeft Picnic drie jaar lang met een team van 30 specialisten gewerkt aan een nieuwe distributiemethode, waarmee ze in staat is de boodschappen zonder onnodige tussenschakels in de wijk rond te brengen. De klant kiest zelf welke rit het beste uitkomt en weet tot op een half uur precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. Doordat de kosten van deze nieuwe manier van distributie zo laag zijn, kunnen ook de prijzen voor de boodschappen laag zijn en is de bezorging gratis.
Picnic bezorgt momenteel in Amersfoort en Leusden, op korte termijn volgen Utrecht, Apeldoorn en Almere.
 
de ondernemers
Picnic is een initiatief van vier ondernemers. Internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Bas Verheijen is voormalig marketing-directeur van Albert Heijn en C1000. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel.
 
De vijftiende editie van het Thuiswinkel Awards Gala vond plaats in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee. Onder het toeziend oog van van 600 gasten werden zes vakprijzen uitgereikt. Daarnaast werd ook bekend welke webwinkels de publieksprijzen wonnen in elf verschillende categorieën. 
 
 
 

Bureaus

Media

Economisch