PR-stunt: BN’ers in Nachtwacht
13-02-2012 (08:33) - Marketing
Op donderdag 9 februari vond in het Rijksmuseum in Amsterdam een opvallende pr-stunt plaats. 28 BN’ers figureerden in een levend schilderij van De Nachtwacht. Reden: net als het wereldberoemde schilderij wilden zij de ‘onschatbare waarde’ symboliseren van de bijdrage die hun goede doel elk jaar ontvangt van de Postcode Loterij, BankGiro Loterij of VriendenLoterij. Patricia Steur fotografeerde deze ‘flirt met De Nachtwacht’.
Het Goed Geld Gala is het jaarlijkse evenement waarbij de drie Goede Doelen Loterijen (Postcode Loterij, de BankGiro Loterij en de VriendenLoterij) bekendmaken hoeveel geld er bijeen is gebracht voor goede doelen vanuit de loterijopbrengsten van het afgelopen jaar. Deze week verdeelden de drie loterijen een recordbedrag van 396 miljoen euro onder meer dan 184 goede doelen uit de lotverkoop van 2011. In Nederland spelen 3,5 miljoen huishoudens mee met één of meer van deze drie loterijen, waarbij de helft van ieder lot naar goede doelen gaat.
