Primera en Free Record Shop aan de cadeaucards

30-11-2007 (10:18) - Marketing

Winkelketen Primera start met de verkoop van cadeaucards als vast onderdeel van haar assortiment. Een van de redenen is een onderzoek onder klanten van de winkelketen, waaruit blijkt dat ruim 62 procent van de ondervraagden aangeeft dit in het huidige assortiment te missen. Ook uit een onderzoek onder ondernemers van Primera komt het gemis van cadeaucards naar voren.
Plastix, de entertainment cadeaucard van Free Record Shop, wordt als eerste in het assortiment opgenomen. De consument kan met Plastix terecht bij Free Record Shop, vanLeest en Fame Music voor onder andere music, movies en games.
De markt van cadeaucards vervangt in razend tempo de huidige cadeaubonnenmarkt. Volgens cijfers van Stored Value Benelux zal in 2010 de cadeaucardmarkt 1,4 miljard euro bedragen. Primera gaat er vanuit daar een grote rol in te kunnen gaan vervullen. 'De traditionele cadeaubon kent veel nadelen. Te denken valt aan fraude, logistiek en clearing. Een groot voordeel van de cadeaucard is dat je het in tegenstelling tot een bon met waarde, overal in de winkel kan presenteren,' aldus Joost Bakker, marketingmedewerker bij Primera.

Bureaus

Media

Economisch