Rabo start bank in GoSupermodel
09-04-2008 (10:37) - Marketing
Rabobank houdt een jaar lang kantoor in de online meidengame GoSupermodel. De meidensite trekt maandelijks 75 miljoen pageviews. De site doet daarbij onderzoek naar de effecten in game advertising. De eerste dag dat het virtuele bankkantoor open was, kreeg Rabo-hostess Yvette 1545 e-mails en kreeg de virtuele medewerkster 8342 chatsessies te verwerken. Het kantoor zelf werd 14.453 keer bezocht. Ook werden die eerste dag 7761 spaarrekeningen geopend.Rabobank is niet de eerste die zich ophoudt in het meidenspel, want eerder kwamen Sisi, OB, Nintendo, Vingino Jeans, Hasbro en 20th Century Fox naar de community. Ze kopen geen buttons of banners in het spel, maar dienen een inhoudelijk relevante bijdrage aan de spelomgeving te leveren.
Ondanks de 243.000 unieke bezoekers per maand lopen mediabureaus maar moeilijk warm voor GoSupermodel. Een onderzoek moet adverteerders en mediabureaus materiaal gaan geven om mee te werken.
Emerce