Rituals wint innovation award bij DDMA Customer Data Awards 2024

Rituals wint innovation award bij DDMA Customer Data Awards 2024

28-11-2024 (16:50) - Marketing

De winnaar van de DDMA Customer Data Awards 2024 is vandaag bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT in Capital C in Amsterdam. Cosmeticabedrijf Rituals trok aan het langste eind in de categorie Innovation. Rituals laat men de winst andere genomineerden FrieslandCampina Professional, Intergamma en viaBOVAG.nl achter zich.

Volgens de jury heeft Rituals een duidelijke visie op hoe ze data willen inzetten om klantbeleving, naast in hun winkels, óók in hun marketingkanalen centraal te stellen. In de case is goed over de opzet en elk detail nagedacht. De combinatie van IT-architectuur, tooling en een zelf ontwikkeld AI-model werkt uitstekend. De case ontstijgt daarmee volgens de jury het niveau van een pilot. Er zijn nog zeker veel kansen te benutten, wat ook blijkt uit de vervolgstappen die Rituals voor zichzelf heeft geformuleerd.

Rafna ten Oever, senior manager analytics & AI bij Rituals: “Het is fantastisch om te zien dat we met deze synergie van technologie, AI en teamwork een verbeterde klantervaring en marketing efficiency weten te realiseren. Deze award is een geweldige blijk van waardering voor onze jarenlange innovatieve samenwerking met DEPT.”

Nieuwe prijscategorieën: Data Transformation en Innovation

Dit jaar introduceerde de organisatie twee nieuwe categorieën: Data Transformation en Innovation. De categorie Data Transformation is geschikt voor organisaties die data en analytics binnen hun gehele bedrijfsvoering hebben geïmplementeerd. In de categorie Innovation kunnen cases worden ingediend door organisaties die data hebben toegepast op één of een aantal specifieke uitdagingen binnen de organisatie.


Bureaus

Media

Economisch