Safe sex met MTV & Body Shop
26-03-2008 (09:33) - Marketing
Uit recent onderzoek van The Body Shop en MTV Networks International blijkt dat zeven van de tien vrouwen vinden dat het de taak is van een man om voor een condoom te zorgen en een derde van de vrouwen denkt zelfs dat het bij zich hebben van een condoom hen het stempel ‘makkelijk’ zal geven. Veertien procent van de mannen hebben niet graag een condoom op zak uit bijgeloof. Zij zijn van mening dat wanneer je uitgaat met het doel te ‘scoren’ dit geheid op niets uitloopt. Meer dan de helft van de jongeren geeft aan HIV en aids de grootste bron van zorg te vinden terwijl 34 procent van de ondervraagden onbeschermd seksueel contact heeft gehad met twee of meer partners.Reden temeer voor MTV’s Staying Alive Foundation en The Body Shop om de wereldwijde campagne ‘Move Your Lips’ te lanceren die tot doel heeft jonge mensen bewust te maken van HIV en aids. De campagne start morgen en zal 10 weken lopen. Tijdens deze periode wordt geld ingezameld voor MTV’s Staying Alive Foundation die geldprijzen uitkeert aan kleine projecten van jongeren die voorlichting geven aan leeftijdsgenoten. In alle winkels van The Body Shop, meer dan 2000 in ruim 60 landen, zal een limited edition Guarana Lip Butter verkocht worden voor 7 euro waarvan ruim 4 euro ten goede komt aan deze projecten. MTV ondersteunt de campagne met een commercial die wordt uitgezonden via al haar zenders en zo te zien is in ruim 508 miljoen huishoudens in 160 landen.