Samsung in Top-5 Best Global Brands 2022

07-11-2022 (10:55) - Marketing

Samsung is door het wereldwijde merkadviesbureau Interbrand in de top vijf van de Best Global Brands 2022 geplaatst. Elk jaar maakt Interbrand de 100 beste merken ter wereld bekend. De merkwaarde van Samsung werd geëvalueerd op 87,7 miljard dollar, wat een groei van 17% is, vergeleken met de 74,6 miljard dollar in 2021. Hiermee staat het bedrijf voor het derde jaar op rij op de vijfde plaats.

Dit resultaat was mogelijk dankzij de herstelde financiële prestaties van Samsung, die nu in de buurt van de niveaus van voor de pandemie liggen. En dankzij een grotere vraag naar geheugen door toenemend datagebruik. In 2021 behaalde Samsung een merkwaardegroei van 20% ten opzichte van 2020 en dit jaar zet de groei met dubbele cijfers door. Samsung kwam in 2012 voor het eerst de top 10 binnen op de negende plaats, en steeg naar de zesde plaats in 2017 en de vijfde plaats in 2020.

June Park, President van Samsung Benelux: “Nu zijn we gemotiveerder dan ooit om als één team te werken aan een nog betere klantervaring.”
 


Bureaus

Media

Economisch