Samsung voor vierde jaar op rij in top 5 beste merken ter wereld
Vandaag is Samsung voor het vierde opeenvolgende jaar bekroond als een van de 'Global Top 5'-merken door het wereldwijde merkadviesbureau Interbrand.
Het jaarlijkse overzicht van 'Best Global Brands' laat zien dat Samsungs merkwaarde het afgelopen jaar met 4% is gestegen en nu $91,4 miljard bedraagt. In 2023 heeft Samsung aanzienlijke groei in merkwaarde laten zien voor alle bedrijfsonderdelen, ondanks de stilstand in de wereldwijde IT-sector. "Dankzij de wereldwijde steun van onze klanten blijft onze merkwaarde gestaag groeien, zelfs te midden van een uitdagend zakelijk klimaat," zegt YH Lee, president van het Global Marketing Office bij Samsung. "We willen dat klanten ons waarderen voor onze technologische innovaties, betekenisvolle ervaringen en toewijding aan duurzaamheid."
Positieve ontwikkelingen
Volgens Interbrand hebben de volgende positieve ontwikkelingen bijgedragen aan de evaluatie van Samsung:
- De consistente, bedrijfsbrede verbeteringen van de klantervaring, gebaseerd op de 'One Samsung'-strategie.
- Het verhoogde niveau van connectiviteit en verbeterde game-ervaring, mogelijk gemaakt door het uitgebreide productportfolio en SmartThings.
- De vooraanstaande rol van het bedrijf in innovatieve toekomsttechnologieën zoals 6G, kunstmatige intelligentie (AI), augmented reality (AR), virtual reality (VR) en betrokkenheid in de auto-industrie.
- De voortdurende inzet op ESG-gebied met milieubewuste activiteiten geïntegreerd in alle productlijnen.